Voorbereiding Volvo Panamericana Indian Trail - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Henk Kip - WaarBenJij.nu Voorbereiding Volvo Panamericana Indian Trail - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Henk Kip - WaarBenJij.nu

Voorbereiding Volvo Panamericana Indian Trail

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 Juni 2014 | Nederland, Winterswijk

Voor je het weet zitten we achter het stuur van onze Volvo in Midden-Amerika. Wij zullen proberen om iedere dag (afhankelijk van tijd en beschikbare internetverbinding) een kort verslag van iedere dag op deze site te zetten.

De afgelopen maanden hebben we de laatste voorbereidingen getroffen. De verzekeringen geregeld, sommige hier in Nederland, maar andere weer in de U.S.A. Ook de visa zijn geregeld (voor zover van hieruit mogelijk) en natuurlijk hebben we goede routekaarten van alle landen waar we dioorheen komen besteld én ontvangen. Met de digitale versies voor de Garmin wil het nog niet zo vlotten: De Garmin (TomTom) heeft nog geen zin om te communiceren met een computer waar Windows 8.1 op staat. Proberen we nog op te lossen. Dominiek, chefmonteur bij Garage Roerdinkholder heeft de Volvo mechanisch weer helemaal reisklaar gemaakt en de afgelopen weken tot vertrek van de Volvo hebben we er een 3000 kilometers mee proefgereden. Net zoals in 2011/2012: geen druppel olie verbruikt en het water blijft prima op peil. Een vertrouwd gevoel. Alle geluidjes die we na onze trip naar Zuid-Amerika hoorden zijn weer verdwenen en we hebben de indruk dat de 240 nog soepeler loopt dan in Zuid-Amerika.
Met veel vertrouwen hebben we dan ook onze auto op woensdag 11 juni naar Zeebrugge gebracht waar een grote varende parkeergarage van Wallenius Wilhelmsen klaarlag om de overtocht naar Panama te verzorgen. Nettie Roerdinkholder, net zoals 2 jaar geleden weer gezellig meegeweest om afscheid van de Volvo te nemen. Een gezellige dag, die toch ook duidelijk maakt dat de volgende grote reis er aan zit te komen.
Ook de andere Volvo's zijn allemaal aanwezig. De groep is minder groot dan in 2011/2012 (57 teams met in totaal 138 deelnemers) maar vereist net zo goed een strakke organisatie. Wij hopen dat dit achter de schermen het geval is.... voor de schermen ervaren Jesse en ik een stukje informatieachterstand en de berichtgeving is soms dan ook onvolledig en niet helemaal duidelijk. Veel zaken moeten we nu zelf regelen die de vorige trip volledig door de reisorganisatie werden verzorgd (Sapapana chapeau!). Maar de laatste dagen krijgen we met wat doorvragen alles redelijk op de rit. We hebben toch maar even een checklist opgesteld om te proberen alles compleet te hebben.

MIsschien de komende weken nog een berichtje voor vertrek (14 juli!)

• 26 Juni 2014 - 15:06

Emmy( Emma):

Als je de Garmin in orde wilt hebben,
    kan je contact maken met Leonie, team 16,
    Je kunt van haar de gegevens krijgen via de
    Dropbox of anders in Panama .!
    Groet Emmy.
    P.s
    Geef jij de blog door voor de website
    van de indiantrail. Leuk voor de achter
    blijvers.

• 26 Juni 2014 - 15:22

Lies Wassink:

Veel plezier en succes met de voorbereidingen. Ben weer erg benieuwd naar het reisverslag.

• 26 Juni 2014 - 16:07

Jan Deunk:

Volvo geeft altijd een goed gevoel. Veel plezier en ik zie weer reikhalzend uit naar de reisverslagen

• 26 Juni 2014 - 17:10

Fred Postma:

In Zuid-Amerika konden we werken met een carnet de passage. Dat lukt in Midden-Amerika en Mexico helaas niet. In de USA moesten de verzekeringenzelfs per staat geregeld worden. Veel tijdrovender en lastiger. Waarvan acte.

• 26 Juni 2014 - 20:56

Henk Kip:

6500 auto's aan boord! In dit geval inclusief zo'n 100 nieuwe Maserati's !

• 28 Juni 2014 - 08:11

Marijke:

Heel veel succes en kijk uit naar eerste verslag.

• 01 Juli 2014 - 21:23

H. Veldhorst:

Een goede reis en hou de zaak heel. Geniet ervan.

• 04 Juli 2014 - 19:26

Nettie:

Deze reis wordt beslist weer mooi.

• 09 Juli 2014 - 22:44

Peter Broens (FBB Bassist):

heel veel plezier nieuwsgierig naar jullie verslagen.

• 10 Juli 2014 - 20:54

Gerard De La Montagne:

Bonjour monsieur Kip, have a very nice and especially safe trip !
    All the best from le Lion. Bon voyage mon ami!!
    Die uitsmijter hou ik nog van je tegoed, maar dan met hele sterke reisverhalen graag.
    Met vr. gr. Gerrit vd Berg

• 11 Juli 2014 - 12:55

Jan Wiggers:

Goede reis en veel plezier
    maar dat gaat vast lukken

• 14 Juli 2014 - 12:34

Erik En Willy:

Hallo Henk en Jesse,
    Een hele goede reis naar Panama toegewenst.
    Succes met de Panamerican Indian Trial de komende weken.
    We zullen jullie vanuit de Achterhoek volgen.
    Veel plezier!

• 14 Juli 2014 - 16:31

Peter Van Peer:

Vriend,

Via longa vita brevis

• 13 Mei 2018 - 01:50

Delaporte Cedric:

Hello
    I want made the same rally

Can you contact me please ?

Best regards

Verslag uit: Nederland, Winterswijk

Panamaricana Indian Trail 2014

Het grote avontuur, door Noord- en Midden Amerika, in onze eigen Volvo 240.

Door de ongerepte wildernis van Alaska en Canada. Door de jachtgebieden van de Grizzly beren en de Inuit Eskimo’s, afstammeling van de eerste bewoners van het Amerikaanse continent, die 12.000 jaar geleden vanuit Azië de Bering Straat over staken.

Een reis door de Rocky Mountains, met een bezoek aan de vele nationale parken. Denali in Alaska, met Mount Mac Kinley (de hoogste berg van het continent) en Glacier en Yoha in Canada.En in de USA: Yellowstone, Grand Teton, Dinosaur, Capitol Reef, Arches, Zion, Bryce, Monument Valley en natuurlijk de Grand Canyon.Een reis door het “wilde westen”, het oude territorium van de Sioux, de Comanches, de Apaches en de Navajo’s. Het avontuurlijke land van Billy the Kid en Buffalo Bill.Een route die voert langs een deel van de bekendste klassieke route aller tijden de: “ Route 66”. Wij volgen de route van Williams via Seligman en Kingman naar Oatman. En vandaar natuurlijk naar Las Vegas.

We beginnen in Panama met een prachtige reis door het tropische Midden-Amerika, met een route door Costa Rica, El Salvador, Honduras, Nicaragua.

Na een bezoek aan Palenque, het mytische centrum van de Maya’s volgen we in Mexico een deel van de rallyklassieker de “ Carrera Panamericana”.

Via de Popocatepetl, de hoogste vulkaan van Mexico, naar Teotihuacan de oude hoofdstad van de Tolteken.

Een reis met veel contrasten.

Door alle klimaatzones: van het tropische oerwoud in Midden-Amerika, door het woestijn gebied van Arizona en Nevada naar het landklimaat in het noorden van Canada en Alaska.

Een reis vol met natuur, cultuur en avontuur.

Een uniek avontuur van de categorie: “once in a life time”

Op zoek naar nieuwe ideeën, nieuwe gedachten en ook leren van andere culturen hoer met enrgie en onze grondstoffen om te gaan. Maar bovenal genieten van de natuur, de vergezichten en de mensen op onze route.