dag 2 - 08-12-2011 Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Henk Kip - WaarBenJij.nu dag 2 - 08-12-2011 Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Henk Kip - WaarBenJij.nu

dag 2 - 08-12-2011 Buenos Aires

Door: henk en jesse

Blijf op de hoogte en volg Henk

08 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Weg uit een stormachtig Nederland. Een vlucht van 15 uur incl. vertraging van een uur wegens de storm op Schiphol en een halfuurtje in een holding pattern draaien boven BA.

Uiteindelijk met 4 uur tijdsverschil om 22:00 uur aangekomen. Voor onze 200 deelnemers stonden 4 bussen klaar en zijn wij vertrokken naar ons hotel in het centrum van BA. aansluitend nog even een briefing meegemaakt voor de details van de volgende dag i.v.m. het ophalen van de auto's uit Zarate, op ca. 100 km afstand van BA. Hierna toch nog even de buurt verkend en een stukje gegeten in een leuk restaurant dat toen wij vertrokken om 02:00 uur behorlijk vol zat met etende Argentinos. Een paar uurtjes het bed in om om 06:00 uur op donderdag 8 december weer op te staan. 08:30 bus naar Zarate waar de auto's van het douaneterrein moesten worden gehaald.
In Zarate al ons eerste interview voor de TV uitzendingen in het voorjaar en natuurkijk Winterswijk en de Achterhoek even goed voor de camera gezet. Saar Koningsberger kreeg van Jesse de eer om onze 240 te starten die bij het draaien van de sleutel onmiddelijk op toeren kwam. Saartje bedankt, ook op een oude Volvo maak je kennelijk indruk.
Tijdens de voorbereiding hebben we uitgebreide documenten voor de douane moeten invullen met een overzicht van alle goederen die in en met de auto zijn verscheept. In Zarate blijkt dat dit een wassen neus is en zonder controle hierop gaat de slagboom van het douaneterrein voor onze 240 open.

De eerste rit op Zuid-Amerikaanse bodem gaat terug naar Buenos Aires waar we de auto parkeren in de parkeergarage tegenover het hotel. Eerste indrukken: Goede wegen, geen italiaanse toestanden, een sterk gemeleerd wagenpark waarbij de 50 jaar oude Volvo's in ons gezelschap niet eens opvallen. Ook 's nachts wordt er veel zonder of met defecte verlichting gereden. Ook auto's met schade van onbekende oorzaak rijden vrolijk in het rond.

We hebben ons niet ingeschreven voor de tangoshow maar gaan op eigen gelegenheid de stad verkennen. Ons hotel ligt op zo’n 15 block’s (1,5 km) van het Plaza de Mayo, waar in de junta tijd vele moeders bijna dagelijks samenkwamen om hun zorg uit te spreken over hun verdwenen mannen en zonen. Op de terugweg naar het hotel ook kennisgemaakt met de andere kan van het ogenschijnlijk welvarende Argentinie. In het park oor het gouvernementsgebouw treffen we daklozen aan, ook complete families die, die onder de struiken en in zelfgemaakte hutjes van afval hun dag doorbrengen. Later krijgen we de tip om daar niet naar toe te gaan i.v.m. de vele overvallen die daar op toeristen plaatvinden. Bij het hotel informeren we naar een goed steakrestaurent en we krijgen de naam door van “Desnival” waar we ons door een taxi in de buurt hiervan laten afzetten. Na een biertje op een terras in de omgeving krijgen we te maken met de meest fantastische eet-ervaring die we beiden ooit hebben opgedaan. Op aanraden van een Argentijns stel dat naast ons zit bestellen we een Mariposa voor 1 persoon die we in tweeën delen. Een ongekende ervaring waar Jan Simmelink ;-) nog veel van kan leren. De smaak gaat ieder voorstellingsvermogen te boven en samen genieten we met het brood en perfecte tapenades hier uitgebreid van. Een perfecte start van het culinaire gedeelte van onze trip. De Mariposa vullen we nog verder aan met Argentijnse bloedworst en andere kaas- en vleesgerechten. Als toetje nemen we nog een biefstukje. Mocht je ooit nog eens in Buenos Aires terechtkomen, Desnival in de wijk San Telmo moet op je lijst staan!

• 08 December 2011 - 18:36

Erik En Helma:

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaauw beter weer dan hier!
    Goede reis jongens! Maak er iets moois van.

• 08 December 2011 - 18:39

Rrrrd:

Voor de 1e dag alsnog humor:
    Cabbie picks up a Nun.
    She gets into the cab, and notices that the VERY handsome Cab driver won't stop staring at her.
    She asks him why he is staring.
    He replies: "I have a question to ask you but I don't want to offend you."
    She answers, "My son, you cannot offend me. When you're as old as I am and have been a nun as long as
    I have, you get a chance to see and Hear just about everything. I'm sure that there's nothing you could
    Say or ask that I would find offensive."
    "Well, I've always had a fantasy to have a nun kiss me."
    She responds, "Well, let's see what we can do about that: #1, you have To be single and #2, you must be Catholic."
    The cab driver is very excited and says,
    "Yes, I'm single and Catholic!"
    "OK" the nun says. "Pull into the next alley."
    The nun fulfills his fantasy, with a kiss that would
    Make a hooker blush.
    But when they get back on the road, the cab driver starts crying.
    "My dear child," says the nun, "why are you crying?"
    "Forgive me but I've sinned. I lied and I must confess,
    I'm married and I'm Jewish."
    The nun says, "That's OK.
    My name is Kevin and I'm going to a Halloween party."

• 08 December 2011 - 19:26

Jan Deunk:

Henk en Jesse,

Als ik de foto's zie ben ik wel jaloers,heerlijk ontspannen , achter een koel glas bier bij een heerlijke temperatuur. Daarnaast zie ik dat juliie nu ook een echte auto rijden . Dat is toch heelwat anders dan het koekjesblik waar Henk normaal mee door Winterswijk en omstreken tuft.

Ik doe jullie ook de groeten van Han Funke want die weet niet hoe hij op jullie site moet komen.

Tot wederhoren.

NB. op 20 december eten we lekker boerenkool met wordt bij Wamelink.

• 08 December 2011 - 19:27

Ester & Betty
    Stg. Winterswijk Marketing

• 08 December 2011 - 20:09

Heino Ter Haar:

Jongens geniet ervan en veel plezier.
    Greets uit wenters

• 08 December 2011 - 20:44

Hans Niessink:

Hi Henk en Jesse,

Hollandser kan het niet met de
    ' Tulips from Amsterdam'.
    Buenos recorrido y muchos de placer!

• 08 December 2011 - 21:07

Elektraed:

ik ga jullie volgen (alleen niet met een auto) veel plezier gr edwin roenhorst

• 09 December 2011 - 12:11

Clem:

Mooi verslag. Genoeg slaap gehad om tocht te aanvaarden!!!
    Veel plezier en zie uit naar het volgende verhaal.

• 09 December 2011 - 14:06

Bernd Schmeing:

Hoi Henk,
    veel plezier bij deze trip. Ik zou wel graag met je ruilen,
    Groeten uit het koude duitsland.
    Bernd

• 09 December 2011 - 17:50

Herma:

Henk; een goede reis toegewenst. We gaan je volgen!
    Veel liefs, Herma en Herman

• 10 December 2011 - 10:38

Hanneke :

Je wordt zelfs gevolgd door een vroeger kameraadje uit Dedemsvaart :-). Veel plezier op jullie reis.

• 11 December 2011 - 10:56

Henk Woordes:

Ja, ziet er geweldig uit. Een echte auto! De temperatuur heerlijk en een koel biertje...
    Succes en veel plezier!

www.Two2Arctic.nl

• 13 December 2011 - 10:48

El Paso:

jesse heb je genoeg grappa met???
    leuke groeten van de koude Oeding

• 22 December 2011 - 19:18

Huub Jans-Beken:

Nou, nou. ik zie dat jullie je vermaken, goed glas bier "over het merk zullen we het niet hebben" goed eten, mooie omgeving, goed weer en het vervoersmiddel lijkt degelijk.

veel plezier en behouden terug reis.

Huuh Jans-Beken Skills Technieklokaal ps stampotbuffet was geweldig

• 01 Januari 2012 - 17:26

Johan De Gooijer:

Ha boys. Wens jullie het allerbeste voor 2012.
    Keep up thé bood work