Dag 3 - 09-12-11 Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Henk Kip - WaarBenJij.nu Dag 3 - 09-12-11 Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Henk Kip - WaarBenJij.nu

Dag 3 - 09-12-11 Buenos Aires

Door: henk en jesse

Blijf op de hoogte en volg Henk

09 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Vrijdag 9 december, Buenos Aires
Fietstocht door de stad onder begeleiding van een gids. De gidsen zijn trots op de geschiedenis van hun land en laten dit duidelijk merken. Bij vele monumenten wordt stilgestaan. Bij het monument van de oorlog op de Malvinas worden de 600 Argentijnse slachtoffers, meest studenten die in een legerpakje zijn gehesen herdacht waarbij fijntjes wordt gewezen op het onrecht dat Argentinië door Groot Brittannië is aangedaan. Aan Britse kant vielen ‘slechts’60 slachtoffers. Verder gefietst door enkele parken en kunnen genieten van de flora in deze stad. Bij het bezoek aan Recoleta, een sjijkere wijk de graftombe van Eva Peron op de begraafplaats bezocht. Dagelijks worden hier door vele inwoners nog verse bloemen bij het graf gelegd. In de loop van de middag Boca bezocht en de veelkleurige huizen van deze wijk op de foto gezet. De warme zon doet de kleuren fel afsteken bij de blauwe lucht. Bij ieder restaurantje in deze toeristische wijk wordt de tango gedanst. Het eten is echter van veel mindere kwaliteit dan bij Dernival. Om 16:00 uur worden we opgehaald door leden van de Volvoclub d’Argentina die ons door de stad naar Pilar begeleiden voor een officiële ontvangst door de Nederlandse ambassadeur. Van de uitgenodigde familie Zorreguieta is alleen een tante aanwezig. Jorge y mujer zijn naar een bruiloft. In een onderonsje vertelde ze ons nog een leuke anekdote over haar eerste kennismaking met Alexander, die- zoals zij had begrepen- ‘priest in the Netherlands’ zou zijn. Later tijdens de kennismaking werd haar e.e.a. duidelijk. De toespraken door de diverse hotemetoten en de tangoshow hebben we voor een deel aan ons voorbij laten gaan maar zijn uitgebreid geïnterviewd door journalisten van één van de nationale kranten en van de automobielclub van Argentinië. Morgen dus in de krant!. ’s Avonds na een lange rit door de files in Buenos Aires, waar verschillende hoofdwegen waren afgezet i.v.m. de presidentsverkiezingen op tijd naar bed voor de eerste reisdag die op deze vrijdag volgt.

• 13 December 2011 - 05:33

Ronald Huijskes:

Mooi verslag, nu weten we tenminste wat jullie daar zo uitspoken, ben weer benieuwd naar het volgende verslag, groetjes vanuit een stormachtig Nederland

• 13 December 2011 - 06:59

Jan Deunk:

aan de foto's te zien een mooie stad. grappig verhaal met WA . In welke krant komen juliie, zet dat in een volgende verslag kunnen we de krant via internet opzoeken. Is de Kerstverlichting in de straten ook al aan ? tot de volgende keer

• 13 December 2011 - 09:30

100% Winterswijk:

Jullie staan weer op www.twitter.com/100pwinterswijk!

Groet,
    Ester&Betty
    Winterswijk Marketing

• 13 December 2011 - 10:06

Clem De Koe:

En wij hier maar regen en storm trotseren.