dag 4 - 10-12-11 BA --> Viedma - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Henk Kip - WaarBenJij.nu dag 4 - 10-12-11 BA --> Viedma - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Henk Kip - WaarBenJij.nu

dag 4 - 10-12-11 BA --> Viedma

Door: henk en jesse

Blijf op de hoogte en volg Henk

10 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Zaterdag 10 december, Buenos Aires naar ViedmOnze eerste kennismaking met het platteland van Argentinië. Om 08:00 uur rijden we de stad uit naar het zuiden in de richting van Patagonia. Indrukwekkende landbouwgebieden trekken aan ons voorbij. Het landschap doet een beetje denken aan noord en midden Frankrijk, maar dan veel en veel uitgestrekter. Halverwege onze reis stoppen we nog bij de Nederlandse gemeenschap in de stad Tres Arroyos waarvan de eerste groep Nederlandse immigranten al rond 1890 is gearriveerd. De tweede groep Nederlanders heeft zich na de tweede wereldoorlog in deze stad gevestigd. Nog een vriendelijk woordje gesproken met de consul van Nederland, een dame van ruim 80 die al 61 jaar in Argentinië woont. Het kleine aantal jongelui dat ons uitbundig staat toe te zwaaien in Volendamse klederdracht hebben een nogal gedateerde kennis van het vaderland van hun voorouders. We hebben het er maar bij gelaten. Na 1050 zeer relaxte kilometers om 20:00 ’s-avonds in Viedma aangekomen. Voornamelijk wegen gereden met tweerichtingsverkeer (2 rijstroken). Ongelooflijk rustig op de overwegende lange rechte wegen waardoor de kilometers voorbij vlogen. Om één uur ’s-Middags zenden alle radiozenders de toespraak van Cristina Kirchner uit. Een half uur dus geen muziek. De journalisten van de vorige avond hebben hun werk goed gedaan want we worden al een beetje bekend in Argentinië. Vele automobilisten en vrachtwagenchauffeurs toeren en zwaaien als we hen voorbij rijden. De reparatieploeg heeft al haar eerste klusjes gehad. Een lekke brandstofleiding van een P1800 moest gerepareerd worden maar in Viedma stond al de eerste grote klus te wachten. Een amazone waarvan de motor vervangen moet worden. Voor deze jongens een lange sleuteldag voor de boeg en daarna ook nog een etappe van ca. 450 km. Het ‘diner’ dat wordt aangeboden bestaat merendeels uit kippen met meer dan 20.000 vlieguren waarvan het vlees nauwelijks van het bot is af te krijgen. Taai, taai, taai en de Argentijnse keuken krijgt een flinke deuk. Toch ’s avonds om 00:00 uur een restaurantje gevonden waar we nog een hapje kunnen bestellen. De meeste restaurants sluiten hier pas ver na middernacht. Ondertussen is het feest op straat vanwege de herverkiezing van Cristina Kirchner als president ten einde gekomen.

• 17 December 2011 - 19:19

Jan Deunk:

het mailverkeer zal door de herverkiezing vertraging hebben opgelopen want dit verslag komt hier op 17 december binnen. knap dat jullie (of is het Henk alleen) iedere dag een verslag doen. Het Volendams kostuum is toch wel grappig.