dag 5 - 11-12-11 Viedma --> Puerto Madryn. - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Henk Kip - WaarBenJij.nu dag 5 - 11-12-11 Viedma --> Puerto Madryn. - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Henk Kip - WaarBenJij.nu

dag 5 - 11-12-11 Viedma --> Puerto Madryn.

Door: henk en jesse

Blijf op de hoogte en volg Henk

11 December 2011 | Argentinië, Puerto Madryn

Zondag 11 december, van Viedma naar Puerto Madrin.

Bezoek in de auto. Saar Koningsberger en een camera/geluidsman van de opnameploeg van Veronica rijden de halve etappe mee om met name Jesse te interviewen voor de 7 uitzendingen die in het voorjaar op TV komen. Een deel van onze bagage in de bus van de Veronica crew die tijdens het rijden ook nog opnames van ons maken. Uitgerust met microfoonsets en een extra camera op het dashbord worden gedurende de rit opnames gemaakt. De Winterswijk en Achterhoekpromotie krijgt vorm. Het eerste deel van de rit is vergelijkbaar met de eerste reisdag; lekker rustig en weinig verkeer. Tijdens de stop in San Antonia Oeste verlaten onze gasten onze auto en neemt Jesse het stuur over. Het (vracht) verkeer is ineens veel drukker en na 10 minuten wijkt een vrachtauto die we net aan het inhalen zijn plotseling uit naar links. Alleen een snelle reactie en forse remingreep met gillende banden voorkomt dat we van de weg gedrukt worden.
Het landschap wordt iets woester, van grote graanvelden is al lang geen sprake meer. Ook de wandelende biefstukken die in de eerste etappe nog talrijk waren zien we niet meer. Langs de goed te berijden weg wel veel resten van vrachtwagenbanden. Voor de vierde keer deze reis worden we gecontroleerd door de politie. Men wil Patagonia vrijhouden van de fruitvlieg en van mond- en klauwzeer door de invoer en transport van vrijwel alle (pithoudende) fruitsoorten en een rits andere levensmiddelen te verbieden. Ondanks het feit dat we regelmatig worden aangehouden en de achterklep open moet stelt de feitelijke controle weinig voor. De beambten zijn zeer kundig op hun gebied en kunnen in één oogopslag vaststellen dat de vele kratten en tassen geen verboden vruchten bevatten. Chapeau voor deze heren; telkens kunnen we na luttele seconden weer doorrijden. Bijna aangekomen in ons eindpunt Puerto Madryn maken we om 15:00 uur de keuze om toch nog Peninsula Valdés te bezoeken, één van de vele natuurreservaten die die Argentinië rijk is. Auto nog even aftanken want de tank is weer bijna leeg en we beginnen de 200 km rit. Een goede keuze, want het weer is opgeklaard, het beetje regen dat we hebben gehad is volledig verdwenen en de zon is weer verschenen. Dit schiereiland staat bekend om de fauna, met name zeeleeuwen en pinguins. Dagelijks worden ook walvissen in de baai tussen het schiereiland en de vaste wal gespot. Mooie vergezichten en een zon die het mogelijk maakt om de baai en de zonnende zeeleeuwen schitterend vast te leggen. Aan het begin van de avond komen we aan in havenstadje Puerto Madryn.

• 13 December 2011 - 10:44

100% Winterswijk:

Ga zo door met de promotie! En pas goed op jezelf.

Groet uit Winterswijk

• 13 December 2011 - 14:56

Jerstin:

Ontzettend leuk om jullie via dit reisverslag te volgen!!! & wat een geweldig avontuur! Geniet!

• 13 December 2011 - 16:02

Rrrrd:

Mooie P 544 station

• 13 December 2011 - 19:45

Frits:

Mooie foto's. Goeie reis verder.

• 14 December 2011 - 07:55

Natasja:

jullie maken mooie foto's geniet van het mooie weer tis hier regenachtig.

Groeten Natasja W

• 14 December 2011 - 14:56

Mieke Kuipers:

Geweldig, wat een reis en wat een ervaring. Geniet ervan en behouden thuiskomst.
    Lieve groet.