Dag 9 - 15-12-11, Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Henk Kip - WaarBenJij.nu Dag 9 - 15-12-11, Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Henk Kip - WaarBenJij.nu

Dag 9 - 15-12-11, Ushuaia

Door: henk en jesse

Blijf op de hoogte en volg Henk

15 December 2011 | Argentinië, Ushuaia

Vanmorgen worden we om 08:40 uur opgehaald om een boottocht te maken op het Beagle Canal. Eerst nog even onze vuile was afgeleverd bij de receptie met de toezegging dat deze de volgende ochtend om 06:00 uur klaar zal liggen. Komt goed uit, want we zijn vrijwel door onze dagelijks te verschonen kleding heen. Na een bustochtje naar de haven varen we met een grote snelle catamaran richting het oosten waar we zeeleeuwen en zeevogels in hun natuurlijke habitat kunnen zien. Ook gaan we nog aan land in één van de natuurreservaten. Niet alleen qua flora en fauna een uitzonderlijk gebied, maar kennelijk ook vanwege de vele vindplaatsen van fossielen waaronder dinosauriërresten.
Op de terugweg ontmoeten we Silvina Laura Linguer Penno, een Argentijnse kleuterschoollerares van 31 jaar oud uit Buenos Aires. In haar eentje is ze al geruime tijd op vakantie, en ze vraagt ons hoe onze reis eruit ziet. Als ze hoort dat ons volgende doel voor morgen op de rol staat en dat dit Puerto Natales is, vraagt ze ons zonder blikken of blozen of ze van ons een lift kan krijgen. Jesse ziet dit onmiddellijk zitten (een Argentijnse heeft hij nog niet in z’n balboekje staan), en zonder discussie maar met heel veel begrip voor Jesse’s situatie stem ik hier mee in. De auto is groot genoeg en dit slanke poppetje van 1,55 mtr ergens op de achterbank te verstoppen. We maken de afspraak dat ze de volgende ochtend op tijd bij ons hotel is want we willen om 07:00 uur vertrekken. De middag besteden we aan een waqndelingetje door Ushuaia en aan het opnieuw inpakken van de auto, iets waar we sinds het ophalen de auto nog niet aan toe waren gekomen. Ook de accordeon nog even uit de auto gehaald. Ondanks de kerstboom in de hal van het hotel maar met een buitentemperatuur van 26oC ’s middags geeft het toch een uitermate vreemd gevoel als er gevraagd wordt om een paar kerstliedjes te spelen. ’s Avonds in Ushuaia gegeten; weer hebben we kennelijk het beste steakrestaurant getroffen. Zeer vriendelijke en hartelijke bediening en heerlijk vlees. Terug in het hotel de wekker –zonder vakantiegevoel- op 06:00 uur gezet. Het is nog schemerig als wij rond middernacht weer in het hotel zijn.

• 17 December 2011 - 09:57

Ronald Huijskes:

Hallo Henk, wat ik zo lees is het voor jou erg afzien, met al die jonge deerntjes die dat stroop van Jesse ontdekt hebben, maar gelukkig heb jij jouw accordeon. ps mooie verslagen.